Corona UPDATE 5: Doorstart trainingen jeugd
Zoals vorige week dinsdag bekend gemaakt tijdens de persconferentie van het Kabinet/RIVM, is het vanaf woensdag 29 april voor de jeugd voorzichtig weer toegestaan om georganiseerd en beheersbaar te gaan sporten. In deze fase gaat het om voetbalactiviteiten voor de jeugd zoals trainingen en alternatieve voetbalvormen. Daarbij blijven kantines en kleedkamers voorlopig nog dicht en zijn ouders niet toegestaan op de accommodatie.

Om deze doorstart te realiseren, zijn we als VV Stolwijk in contact met de Gemeente Krimpenerwaard inzake de regelgeving en protocollen. Om alles goed voor te kunnen bereiden is ook intern het nodige overleg nodig, daar zijn we als bestuur, jeugd- en technische commissie momenteel druk mee bezig. Er wordt een blokschema opgesteld en er wordt met alle betrokkenen contact opgenomen om allerlei zaken af te stemmen en daar een akkoord op te krijgen.

De insteek is om per woensdag 6 mei de trainingen te hervatten. Een blokschema wie dan wanneer traint, zullen we in de komende week bekend maken.

De richtlijnen vragen ons ook om kinderen in de leeftijdscategorieën welke mogen gaan trainen (7 t/m 12 jaar en 13 t/m 18 jaar) en geen lid zijn van onze vereniging, de kans te bieden om te kunnen sporten. Mocht je mee willen doen aan een training, stuur dan altijd vooraf even een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om je aan te melden hiervoor. Je krijgt dan via de jeugdcommissie z.s.m. een reactie.

Daarnaast wordt in de richtlijnen gesproken over het gedeeltelijk openstellen van de accommodatie voor andere (sport)partijen. Contact hierover kan opgenomen worden d.m.v. een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met daarin een goed onderbouwd plan. Vanuit het bestuur zal dan verder contact opgenomen worden.

Zodra er meer informatie bekend is, wordt dit uiteraard via de bekende kanalen (website, sociale media) bekend gemaakt. Dit geldt ook voor het blokschema inzake de trainingen, welke ook via de whatsapp groepen van de teams gedeeld zal worden door de trainers, wanneer deze gereed is.