Een nieuw seizoen
Beste leden, spelers, vrijwilligers, sponsoren, trainers en leiders.

De meeste vakanties zijn voorbij, de ballen zijn weer gekuist, de netten hangen weer, de velden staan er zoals altijd weer goed verzorgd bij en alle kleedkamers en de kantine zijn zo schoon dat ze er weer uitzien als nieuw. Kortom het voetbalseizoen 2023/24 begint en is goed voorbereid zoals je dat bent gewend bij de V.V. Stolwijk dankzij onze stille kracht, de vrijwilligers van de club! Na een feestelijk jubileumjaar 2022/2023, succesvol georganiseerd door de jubileumcommissie zal het nieuwe seizoen meer in het teken staan van spelplezier gecombineerd met prestige.

Aan de jonge selectie 1 en 2 en de vrouwen 1 de mooie taak zich maximaal in te zetten om in de bovenste regionen mee te draaien, dat zijn we samen met de trainers en leiders natuurlijk wel verplicht in de huidige klassen! Aan de rest van de teams de sportieve plicht om maximaal te presteren binnen je mogelijkheden! Het beleidsplan voor de jeugdteams welke het afgelopen jaar met veel zorg en een flink aantal stakeholders is opgesteld zal richting geven in een eenduidige begeleiding voor het indelen, coachen en begeleiden van jeugdteams.

We starten dit jaar met 5 herenteams, 1 damesteam, 15 jongens- en 5 meidenteams, ook starten we weer met 7x7 voetbal en walking voetbal, totaal met ruim 350 spelende leden! Gelukkig snappen veel mensen binnen de vereniging dat ook vrijwilligerswerk leuk en dankbaar werk is, dus de meeste teams zijn weer voorzien van leiders en trainers, de bar is weer redelijk bezet en ook zijn er een paar toppers die de vele wedstrijden willen fluiten, maar ….. Zoals iedereen weet maken vele handen ligt werk, dus doe je nu nog geen vrijwilligerswerk voor de vereniging geef je dan op om ons te helpen bij hand en spandiensten. Dit jaar zullen we de spelende en de niet spelende leden en ouders van de kinderen die nog niet hebben mogen ervaren hoe leuk en dankbaar vrijwilligerswerk bij de V.V. Stolwijk kan zijn persoonlijk benaderen of zij hand- en spandiensten willen verlenen. Snel opgeven is natuurlijk veel beter!

Naast de selectie met de nieuwe jubileum tenues en de senioren teams lopen dit seizoen ook alle jeugdteams er top bij in de nieuwe outfits, de sponsorcommissie heeft dit kledingplan met veel zorg samengesteld met als doel dat ieder team de komende jaren verzekerd is van een kledingsponsor in plaats van het ene team wel en het andere niet, ook het uitruilen van spelers binnen de teams en het organiseren van een regelmatig terugkerende kledingbeurs zorgen voor passende universele kleiding op de velden.

Behoudens het voetbal zijn er nog meer belangrijke items, waarvan er 1 belangrijke duurzaamheid is, in de zomerstop zijn de armaturen en de koelkasten in de kantine vervangen voor energiezuinigere exemplaren en in 2023/2024 zullen we ons verder verdiepen in de mogelijkheden om ook de V.V. Stolwijk nog beter te laten presteren op de verduurzaming van het complex.

Tot slot wensen wij van het bestuur iedereen veel sportief spelplezier voor komend seizoen, let op het zal nooit helemaal gaan zoals iemand individueel wenst, maar met zijn allen maken we er wat moois van!

Sportieve groet,