Nieuws

 

Op donderdag 1 oktober heeft de nieuwe BSO Stolwijk Dependance van IJsselkids Kinderopvang haar deuren op feestelijke geopend. Bijzonder aan deze BSO is de unieke locatie. De BSO is namelijk gevestigd bij Voetbalvereniging Stolwijk.

Kleurige optocht

Door de meest recente coronamaatregelen moest het draaiboek iets aangepast worden. Maar de middag is daarom niet minder feestelijk verlopen. “Ik ben samen met de oudste kinderen naar de nieuwe locatie gefietst”, vertelt pedagogisch medewerker Marielle enthousiast. “Dat alleen al was een groot feest. Bovendien vielen we goed op! We vormden namelijk een kleurige optocht met alle gezellige IJsselkids-hesjes aan”, lacht ze.

Veel nieuwsgierigheid

Eenmaal aangekomen op de nieuwe locatie, zat de sfeer er al goed in. “Iedereen was natuurlijk benieuwd naar de nieuwe ruimte en met name naar het nieuwe sport-en spelmateriaal”, vertelt Lies Viegas, locatiemanager bij de nieuwe BSO. “De voetbaltafel trok daarbij de meeste aandacht”, vult ze lachend aan. “Wij zijn helemaal klaar om te gaan sporten en spelen in Stolwijk en hebben er ontzettend veel zin in!”

Feestelijk programma

De organisatie Confetti op Tafel verzorgde vervolgens de rest van het programma. Ze hielpen de uitgelaten kinderen met het zetten van een prachtige sport glitter tatoeage. Een groot succes, zo bleek. “Ik laat deze tatoeage zo lang mogelijk zitten!”, vertelt een enthousiaste BSO’er. De kinderen van de onder- en middenbouw hebben het feest op gepaste afstand meegevierd, want op de hoofdlocatie bij de Sterrenboom kon iedereen genieten van dezelfde activiteiten en traktaties.

Over IJsselkids

IJsselkids is als kinderopvangorganisatie vertegenwoordigd in Capelle aan den IJssel, Zevenhuizen/Moerkapelle, Moordrecht en Haastrecht, Bergambacht en Stolwijk. Wij bieden alle opvangsoorten aan kinderen van 0 tot en met 13 jaar in de vorm van peuteropvang, kinderdagverblijven en buitenschoolse opvang. IJsselkids biedt een belevenis voor elk kind en vindt kinderparticipatie zeer belangrijk. Zij werkt in haar rol als pedagogisch deskundige op het gebied van kinderopvang sinds jaar en dag intensief samen met scholen en andere belangrijke partners. Samen met de partners wordt de verantwoordelijkheid genomen voor het ontwikkelen van een sluitend aanbod voor kinderen.

Wij zijn onderdeel van de SWKGroep. De SWKGroep omvat kinderopvang, buurtwerk, zorg en onderwijs. Onderdeel zijn van deze stichting biedt veel voordelen. Wij delen elkaars kennis, ervaring en netwerk en alle secundaire bedrijfsprocessen worden uit handen genomen. Daardoor kunnen wij al onze aandacht richten op de opvang van het kind.

 

BSO Stolwijk 1  BSO Stolwijk 2 BSO Stolwijk 3 


Per dinsdag 29 september 18:00 uur gaan er weer nieuwe Corona maatregelen in, welke gelden voor een ieder bij de V.V. Stolwijk. We verwachten dan ook dat een ieder zich aan deze maatregelen houdt. 

  • De kantine is vanaf vandaag voorlopig voor 3 weken gesloten, dat geldt voor trainingsavonden en wedstrijddagen
  • Teams die klaar zijn met hun training of wedstrijd, dienen het sportcomplex zo snel mogelijk te verlaten. Volgens de bestaande NOC*NSF protocollen worden spelers na hun training en/of wedstrijd gezien als bezoekers. Vandaar deze maatregel! Dus niet blijven hangen, als je klaar bent, ga je naar huis!
  • Het meenemen van eigen drank naar het sportpark was, is en blijft verboden! Voor thuisspelende teams zal bij constatering door het bestuur passende maatregelen worden genomen.
  • De voorzieningen van een kan limonade of een pot thee in de rust van de wedstrijd, zal vooralsnog gewoon door blijven gaan. 
  • Er zijn geen bezoekers toegestaan bij trainingen en (oefen) wedstrijden.
  • Voor jeugdteams (t/m 17 jaar) die V.V. Stolwijk bezoeken voor een wedstrijd, geldt dat de ouders die rijden gezien worden als teambegeleiding. Zij vallen niet onder de regels voor toeschouwers en mogen dus blijven kijken naar de wedstrijd. Hiervoor geldt wel de 1,5 meter regel. Neem geen extra toeschouwers mee naar de wedstrijd!
  • Voor thuisspelende ploegen geldt dat de ouders NIET onder de teambegeleiding vallen. Laat uw kind omgekleed (en bij voorkeur op voetbalschoenen) naar de wedstrijd komen, indien hij/zij hulp nodig heeft bij het omkleden.
  • Ouders die kinderen naar het sportcomplex in Stolwijk brengen, moeten de kinderen voor het toegangshek afzetten. Daarna worden ze door de trainer/coach opgevangen. Na afloop van de wedstrijd kunnen de kinderen weer bij de uitgang (in de Sportlaan) worden opgehaald.

De KNVB komt morgen met een standpunt/advies voor clubs over hoe de competitie met begeleiding van de clubs het beste voortgezet kan worden. Wij vragen uw begrip voor het doorvoeren van bovenstaande regelgeving. Tevens wijzen we een ieder erop, dat zodra het Sportcomplex van de V.V. Stolwijk betreden wordt, u ervoor kiest de genoemde maatregelen en regelgeving op te volgen.

Op vrijdag 2 oktober 2020 wordt de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering gehouden over het seizoen 2019-2020. De uitnodigingen hiervoor zijn reeds per mail verstuurd. Hieronder vind je de agenda van de avond.

Seizoen                       :           2019/2020
Aanvang                      :           20:30 uur


Agenda:

1. Opening

2. Notulen Algemene Leden Vergadering seizoen 2018/2019

3. Ingekomen stukken en mededelingen

4. Jaarverslag van de penningmeester
4a. Afwikkeling verbouwing (financieel)

5. Benoeming van de kascommissie

6. Jaarverslag van de secretaris

7. Bestuursverkiezing

Aftredend en niet herkiesbaar
- Koos Burger
- Maarten Verstraeten

Het bestuur stelt tevens voor, ter uitbreiding van het bestuur, op te nemen als bestuurslid:
- Jasper Verdoold

Tegenkandidaten kunnen worden gesteld door inlevering van een schriftelijke opgave met de gewenste kandidaat, ondertekend door tenminste drie leden tot uiterlijk 30 september 2020, in te leveren bij het secretariaat, Postbus 5, 2820 AA STOLWIJK.

8. Overige zaken

9. Rondvraag


Net als afgelopen seizoen, hadden we de intentie de speelschema's van de selectie en de vrouwen hier al online te plaatsen. Helaas heeft de KNVB alleen de eerst 5 speelronden van de teams bekend gemaakt, behalve van de teams uitkomend in categorie A, bij de VV Stolwijk dus alleen van het 1e. Voor alle overige wedstrijden verwijzen we een ieder naar de voetbal.nl app, waar alle reeds bekende wedstrijden te vinden zijn.

Maar beter iets dan niets, het schema van het 1e staat hieronder in PDF aangeboden en kan zo makkelijk als download worden opgeslagen of worden afgedrukt. 


Speelschema Stolwijk 1 - seizoen 2020/2021


Het nieuwe seizoen is gestart en ook nu doen we weer een beroep op de vele leden en hun ouders/familie/kennissen en een ieder die de VV Stolwijk een warm hart toedraagt. We zijn namelijk op zoek naar vrijwilligers! Naar mensen voor achter de bar, naar vrijwiliigers om de activiteitencommissie te versterken én naar scheidsrechters (voor (o.a.) zaterdag 3 en vrouwen 1).

Lees de advertenties goed, ben je geinteresseerd, neem dan contact op met diegene waarin in de vacature wordt verwezen!

 
Vacature barmedewerkers

Vacature Activiteitencommissie

Vacature scheidsrechters

Team Sportservice Krimpenerwaard organiseert samen met de VV Stolwijk een waar springkussenfestijn! Iedereen van 6 t/m 12 jaar kan zich gratis opgeven. De aanvang van deze middag, op woensdag 19 augustus, is om 14:00 uur. 

Hoe geef je je op? Dat doe je via deze link: aanmelden Springkussenfestijn VV Stolwijk. Doe dit nog snel, want het gaat hard met de plekken! 


Springkussen

Ondanks de versoepelingen van het kabinet die het mogelijk maken om sportkantines te openen per 1 juli is er besloten om de kantine bij VV Stolwijk gesloten te houden.

Alle mogelijkheden m.b.t. de regelgeving en (gezondheid)risico's zijn zorgvuldig afgewogen en er is besloten dat de totale verantwoordelijkheid niet bij enkele vrijwilligers kan liggen. Daarnaast is er door de regelgeving een beperkte capaciteit beschikbaar waardoor er maar een beperkt aantal leden naar binnen kunnen. Hierdoor moeten we als vereniging leden uitsluiten waarbij wij vinden dat de kantine toegankelijk moet zijn voor alle leden.

We houden de updates vanuit het kabinet nauwlettend in de gaten. We hopen uiteraard dat we als vereniging zo snel mogelijk terug kunnen naar de oude situatie! 

 

Naast dat de VV Stolwijk het contract van hoofdtrainer Robin van der Hulst met een jaar verlengd, zijn er ook contracten getekend met een nieuwe trainer voor de JO19-1 voor komend seizoen en met een nieuwe trainer voor Stolwijk 2 op de zaterdag, ook voor aankomend seizoen. 

Afgelopen zaterdag zijn de contracten getekend en werd ook een andere nieuwkomer binnen de staf van de selectie welkom geheten. Over wie hebben we het allemaal?

Trainer/Coach Stolwijk 2 - Peter Klip
Geen onbekende voor de VV Stolwijk, Peter vertrok na het seizoen 2018/2019 (werd kampioen met de JO19-1 dat jaar) en keert nu dus terug. Peter gaat het 2e elftal trainen en coachen. Daarnaast zal hij hoofdtrainer Robin van der Hulst ondersteunen binnen zijn werkzaamheden voor de selectie.

Trainer JO19-1 - Benny Bensaid
De eerste contacten tussen de VV Stolwijk en Benny waren er al in 2019 en uiteindelijk heeft dat geresulteerd in de aanstelling van Benny als nieuwe trainer van de JO19-1 voor komend seizoen. Benny heeft ruime ervaring op een behoorlijk niveau, zowel als speler als ook als trainer. Aan Benny de taak om de talentvolle ploeg die hij onder zijn hoede gaat krijgen op een kwalitatief nog hoger niveau te krijgen en ze zo tevens voor te bereiden op een toekomstige stap naar de selectie. 

Hersteltrainer selectie - Mees van de Lagemaat
Mees van de Lagemaat, al jarenlang een veel gezien gezicht langs de lijnen bij de VV Stolwijk. Al actief als trainer bij de MO11-1 en nu na 20 jaar gestopt met zijn werkzaamheden als verzorger/hersteltrainer bij De Jodan Boys. Tijd voor de VV Stolwijk om het gesprek aan te gaan met Mees en te informeren of hij nog de intentie had om als hersteltrainer aan de slag te gaan, Daar staat Mees zeker voor openen dus zal hij vanaf het komende seizoen de hersteltrainingen gaan verzorgen. Zo wordt het medische team goed versterkt, daar ook Jan Boer (als verzorger/masseur) en Joost van Niekerk (fysiotherapeut) door zullen gaan met de werkzaamheden voor de selectie. 


Naast de hierboven genoemde trainers en leden van de medische staf, zullen ook Guido de Gruijter (keeperstrainer), Jasper Verdoold (teammanager), Richard Visser (elftalleider 1e elftal) en Maurice Bak (elftalleider 2e elftal) aankomend seizoen deel uitmaken van de technische staf van de selectie.
 

DSC00141

De afgelopen tijd is het bestuur bezig geweest met het verbeteren van een belangrijk aspect binnen de vereniging, namelijk het innen van contributiegelden. Doorgaans is het innen van contributie een tijdrovende klus, waar veel administratie bij komt kijken. Vanaf volgend jaar zullen we dan ook gaan werken met ClubCollect; een online tool die een aantal stappen van het factureren automatiseert, waaronder het versturen van betaalverzoeken, herinneringen, en het verwerken van betalingen.

Daarnaast biedt ClubCollect ook voordelen voor jou als lid. Met ClubCollect kun je er namelijk voor kiezen om in termijnen te betalen, en bepaal je gemakkelijk zelf op welke datum het geld wordt afgeschreven. Je krijgt daarnaast een persoonlijke betaalpagina met een factuuroverzicht, waarin je bijvoorbeeld zelf je gegevens aan kunt passen of een vraag kunt stellen aan de penningmeester.

Hoe werkt het precies?
ClubCollect is een online facturatiemodule die onze vereniging ondersteunt bij het innen van contributiegelden. Vanaf komend seizoen ontvang je van ClubCollect een betaalverzoek met een link naar jouw persoonlijke betaalpagina per e-mail, sms of per brief. Op jouw persoonlijke betaalpagina kies je, afhankelijk van de instellingen van de vereniging welke betaalmethoden je gebruikt.

Betaal je het liefst in termijnen? Dan verlopen de betalingen altijd via automatische incasso of bankoverschrijving en rekent ClubCollect een kleine administratieve bijdrage. Je bepaalt zelf op welke dag de betaling wordt afgeschreven, en voorafgaand aan iedere afschrijving ontvang je een aankondiging, zo ben je altijd op de hoogte.

 

De regelgeving tijdens de corona periode op het terrein van de VV Stolwijk, ze worden met vele borden, posters en bewijzeringen aangegeven. Echter, deze regels moeten ook gehandhaafd worden.
Gelukkig is er al e.e.a. versoepeld de laatste weken; de jeugd t/m 18 jaar mag weer trainen en daar is onderling tijdens de trainingen zelfs de 1,5 meter afstand komen te vervallen.

De senioren trainen weer, nog wel met 1,5 meter afstand, maar we zien elke training weer de mooiste trainingsvarianten voorbij komen, zodat ook trainen op 1,5 meter afstand leuk en nuttig is.
Maar er gebeuren ook dingen naast het veld, en daar moet tijdens de trainingen van de teams van de VV Stolwijk steeds iemand aanwezig zijn. Wij noemen het coronadiensten, elders wordt het een velddienst of terreindienst genoemd. Want; zonder deze mensen geen (!) trainingen!

De jeugd, wil graag tot 1 juli door trainen, zeker nu er weer onderlinge partijen gespeeld mogen worden. Ook de senioren zouden graag tot 1 juli willen blijven trainen. Om dit mogelijk te kunnen maken, hebben we echter wel hulp nodig om de coronadiensten tijdens deze periode te kunnen blijven draaien!

Wat wordt verwacht van degene die coronadienst draait:

  • Je bent herkenbaar in geel of oranje hesje voor een ieder (hesjes aanwezig op complex)
  • Een ieder die geen training heeft of geeft, weren van het complex, zij hebben geen toegang
  • Toezien op het aanhouden van de looproutes op het complex
  • Toezien op het houden van de afstand van 1,5 meter van de trainer(s) t.o.v. de jeugd op het veld
  • Toezien op het houden van de afstand van 1,5 meter tussen alle deelnemers tijdens een training van de senioren
  • Toezien op het houden van 1,5 meter afstand voor een ieder aanwezig boven de 13 jaar op het complex buiten het trainingsveld
  • Toezien dat een ieder na de training direct het complex verlaat
  • Behulpzaamheid in EHBO (EHBO-koffer ligt in scheidsrechters kleedkamer naast bestuurskamer)


Wij zoeken hulp voor de coronadiensten tijdens de volgende tijden:

Maandag van 16:30 uur t/m 21:45 uur
Dinsdag van 18:30 uur t/m 21:30 uur
Woensdag van 16:30 uur t/m 21:45 uur
Donderdag van 18:30 uur t/m 22:00 uur

Uiteraard kan er in blokken van een aantal uur gewerkt en afgewisseld worden, geef dan even aan tijdens welke tijdstippen je beschikbaar bent. Ben je beschikbaar om ons te helpen/ondersteunen bij het draaien van deze diensten? Stuur dan even een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met je naam, telefoonnummer en je beschikbaarheid, dan wordt er z.s.m. contact met je opgenomen!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Invalid Input
Invalid Input